Newsflash, Tornado, no water, cutcut

News;
I förrgår klockan 23.00 svepte en tornardo förbi Armacao de pera
(där farmor och farfar bor) Som tur var så passerade den
en camping så mina grandpäron drabbades inte!
Dock så drabbades Pedros familj eftersom dom har en husvagn på den
campingen sedan typ 5 år tillbaka, och tornardon började precis
vid deras husvagn, allt förutom husvagnen förstördes, tur det.
Sen kunde man se uppslitna träd efter dess väg genom campingen!
förstörda husvagnar och "gårdar"
SCARY!! Tyckte jag iaf, samma dag så var det en tornardo i Portimao
C.a 3 mil härifrån Vid avenyn och "strandpromenaden"
Hade tydligen slitit upp hustak och gjort värre skada än den i armacao.
Och för c.a 1 månad sen hade vi en jordbävning. Jag hade precis duchat och
var inne på toan för att toka håret då allt på hyllorna började skaka
och hela huset mullrade. Jag var ensam hemma och fattade aldrig att det
var en jordbävning. Sånt händer bara på film!

Uppdatering;
Eftersom jag har en ekonomi... rättare sagt, den ekonomin som
jag INTE har så finns inga pengar till klädinköp, större mat inköp
och absolut inte money för att klippa håret (vilket jag verkligen  behöver)
Så tog saken i egna händer och klippte mitt eget hår själv.
Done! Klippte upp det lite för att det såg så livlöst ut, jag märker skillnad.
Ingen annan lär göra det ;P


Nu ska jag sticka klart min halsduk.
Måste köpa mer garn för att sticka ngt
annat, för den är i princip klar och jag är
beroende. BEROENDE! pussba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback