Stinget

Problem;
Sorgligt nog känner jag att jag totalt
tappat stinget att blogga, har inga egna
åsikter och min hjärna känns mer eller mindre
som bränd havregryndsgröt (nej jag går inte på droger)
Jag tror att jag saknar äventyr, inspiration (svatas det med i eller e?)
Också en sak som lag märke till är min svenska är otroligt
efterbliven, som att den stannat mitt i utvecklingen (e eller ä?)
jätte störande, när jag väl kommer att komma hem till Svea så
kommer mitt språk vara på samma nivå som en 11 åring.

News;
Översvämmningar och spöregn på madeira.
Nu till Frågan kommer det till algarve?
Gissar på Ja, Det är stormvindar utanför mitt fönster
det öser ner, stora svarta moln rullar förbi
eller verkar snarare som att dom parkerat oven för mitt
tak för att liksom stanna. Igår var det lika dant plus åska.
Det åksade så att hela huset skakade.
Tur för mig att jag hade en stark man intill mig som jag kunde krypa
tätt intill och känna mig allmänt ynklig och lite som jag alltid gör
då det åskar och har sig.

Allmänt;
Skypat med mor och far, lillebror och missarna igår kväll.
sex månader sedan jag såg dom senast i Augusti.
Mor och jag pratade om livet i allmänt, typ uppdatering.
Bror och jag pratade knappt alls för micken ville inte funka.
Far och jag utbytte meningar men insåg att det var mycket
roligare att göra fula miner i webcamen och spenderade tiden
åt det istället. Missarna utbytte mest bara blickar med webcamen.
Inte så sociala, såg mest besvärade ut. PUSS.

Efterlyses;
Dokkaans blogg
Jolies Blogg
Janssons blogg
Och livstä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback